٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

نکات و ایده‌هایی برای مهمانی‌های افطار

مهمانی‌های افطار یکی از رسوم قدیمی و دلچسب ما هستند که علاوه بر ثواب زیادی که عاید صاحب مهمونی می‌کنند، کدبانوگری و سلیقه‌ی خانم منزل رو هم به نمایش میذارن. در این مطلب، ایده‌هایی رو برای یک پذیرایی کامل و چشم‌نواز در اختیارتون قرار میدیم؛ امیدواریم که استفاده کنید و لذت ببرید.

دکور رمضان
اپن آشپزخانه و یا میزی در گوشه‌‌ی سالن رو به دکور رمضان اختصاص بدهید. یک فانوس تزئینی، تعدادی شمع یا ریسه‌های چراغ تزئینی، به همراه یک قرآن ایده‌ی جالبی خواهد بود. گل طبیعی زیبایی دکور رو چندین برابر می‌کنه.
همچنین میشه بخشی از دیوار رو به تزئینات ماه و ستاره‌های مقوایی که نمادهای ماه مبارک رمضان هستند، اختصاص داد.



استفاده از ادعیه و جملات زیبا
احادیث، دعاهای کوتاه و یا جملات زیبا مرتبط با ماه مبارک را با خط خوش روی نوارهای باریک رنگی بنویسید و به خلال‌دندان بچسبونید. هر خلال‌ رو روی یک خرما قرار دهید و یک ظرف با پرچم‌های خوش آب‌و رنگ بسازید. همچنین می‌تونید تعدادی بطری آب و نوشیدنی بردارید، مارک و برچسب‌ها رو جدا كنید و نوشته‌های تبریک ماه مبارک رو با ذوق خودتون روی بطری‌ها بچسبونید.

 

تزئین پاسفره‌ای‌ها
علاوه بر غذای اصلی و دسری که تهیه کردین، آش،سوپ یا شله‌زرد، نان پنیر، خرما، سبزی خوردن و شیرینی‌های مخصوص ماه مبارک رو هم تهیه کنید و سعی کنید حتما تزئینات زیبایی متناسب با ماه مبارک داشته باشند.

 

می‌تونید روی آش و شله‌زرد، طرح ماه بزنید یا در ظرف‌های شکل‌دار مخصوص بریزید. شابلون‌ها هم برای ایجاد طرح اسامی ائمه (ع) و گنبد و ماه و... مناسبند. از خلال بادام و غنچه گل محمدی برای تزئین غافل نشوید!


با وجود مواد غذایی زیاد سر سفره، معمولا کسی سراغ نان و پنیر نمیره. یک راه حل برای خورده شدن نان و پنیر اینه که با کمی حوصله، اون‌ها رو به شکل لقمه‌های کوچیک و فینگرفودی در بیارید.

 

اگر قصد دارید نان و مربا سر سفره بیاورید، با قالب‌های شیرینی‌پزی طرح‌های زیبایی روی نان‌ها ایجاد و اون‌ها رو با مربا یا عسل پر کنید.

انتخاب سفره و ظروف
سفره‌های رنگ روشن و گرم برای پذیرایی افطار مناسب‌ترند؛ هرچند رنگی مثل آبی هم بسیار زیباست. می‌تونید از سفره‌های قلمكار و طرح ترمه یا سفره‌های ترکمن هم استفاده کنید. اگر بتونید سفره‌ی گرد مهیا کنید، سفره افطارتون منحصر به‌فرد و جمع خانواده‌تان گرم‌تر خواهد بود.

بهتره رنگ ظروفی که بر سر سفره افطار قرار می‌دهید رو از بین رنگ‌های روشن انتخاب کنید. خوراکی و غذاها در ظروف روشن، بیشتر خودنمایی می‌کنند. سعی کنید تمام ظروف طرح یکسان داشته باشند و چند نوع ظرف در سفره نباشه.


ظروفی که به شکل ماه و ستاره هستند، زیبایی و معنای خاصی به سفره‌ی افطار شما می‌بخشند.

 

نحوه چینش غذاها در سفره
بهتره چینش سفره به نحوی باشه که هر نفر به مجموعه مواد غذایی دسترسی داشته باشه. فقط سوپ و غذای اصلی رو در ظرف بزرگی در مركز قرار دهید. اگر تعداد بیش از 6 نفر هست، سبزی خوردن، خرما، پنیر و گردو رو در چندین ظرف بچینید. دراز كردن دست یا دست‌ به دست شدن ظرف‌ها میان افراد زیاد، آرامش سفره رو به هم می‌زنه.


افطار در طبیعت
اگر به حیاط، فضای باز یا طبیعت دسترسی دارید، بهترین جا برای انداختن سفره‌ی افطار همین مکان‌هاست و مهمانی شما رو به یک بزم به یاد موندنی تبدیل می‌کنه.

 

 آماده کردن جانماز
قبل از رسیدن ‌مهمان‌ها، بخشی از خانه یا اتاقی رو برای نماز خواندن فراهم كنید. این‌طوری اگر كسی خواست نماز بخونه، دستپاچه نمی‌شید و عجولانه دنبال مهر و تسبیح نمی‌گردید. می‌تونید از قبل چند سجاده رو كنار هم یا با فاصله و پشت سر هم پهن كنید. یا اینکه می‌تونید از یک صندوقچه یا جعبه یا سبد حصیری كمک بگیرید و همه سجاده‌ها رو توی اون بگذارید و در دسترس مهمانان قرار دهید.

 

گیفت‌های رمضانی برای مهمانان کوچک
بسیار محتمله که مدعوین شما فرزند خردسال و یا روزه اولی داشته باشند. برای اینکه یک خاطره‌ی خوش از ماه رمضان و همچنین از مهمان‌نوازی شما در ذهن بچه‌ها بمونه، می‌تونید در یک اقدام زیبا، تعدادی هدیه کوچک خوش‌قیمت، و یا خوراکی‌های جذاب برای بچه‌ها رو از قبل تهیه کنید و در طول مهمانی بهشون اهدا کنید.

 

 

محصولات مهمانی‌یار مرتبط با این مطلب:
+ افطاری (کلیک)

گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦