٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

ایده‌های تزئین خرما

ماه رمضان یکی از ماه‌های پربرکت ماست که لحظات شیرینی مثل افطاری داره. برای داشتن یک افطاری کامل و شیک، نیاز به بریز و بپاش های آنچنانی و اسراف نیست؛ کافیه مواد غذایی مناسب رو در فهرست غذایی بگنجونید. خرما یکی از مواد غذایی دلچسب و انرژی‌زاییه که از گذشته های بسیار دور مهمان سفره های افطاری همه، بخصوص بزرگان دین بوده.
در اینجا چند روش تزئین خرما برای سفره‌های افطاری، نذری و یا ختم رو ببینیم:

ترافل یا توپک خرما:
یه شیرینی بسیار مقوی و پر خاصیته که برای مراسم و مناسبت‌های مذهبی و همچنین در ماه رمضان گزینه‌ی بسیار خوبی برای پذیراییه. اگر می‌خواهید خرما رو بصورت مجلسی تزئین کنید، هسته خرما رو خارج کرده و پوستش رو جدا کنید، سپس پوره کنید. می‌تونید بیسکوییت پتی بور رو هم پودر کنید و باهاش مخلوط کنید و با کره تفت دهید. بعد با پودر گردو و یا سایر مغزها (و در صورت تمایل با هل و گلاب و زنجبیل) ترکیب کنید. گلوله های کوچک از این ترکیب تهیه کنید و داخل پودرهای رنگی مانند گل سرخ، پسته، نارگیل و دارچین بغلتونید و داخل ظرف بچینید.

 

 خرمای شکلاتی:
می‌تونید از کاغذهای شیرینی استفاده کنید و خرماهای پوشیده شده با شکلات مذاب رو داخل اون‌ها قرار دهید و بعد تزئین کنید. همچنین می‌تونید هسته خرماها رو خارج کرده و با مغز گردو پر کنید با شکلات آب شده تزئین کنید.




نان و پنیر و خرما:

یک ترکیب هیجان انگیز و مجلسی برای سفره افطار. هسته داخل خرما خارج کنید و با پنیر پر کنید و روی آن گردو قرار دهید و با برگ‌های تازه نعنا یا ریحان تزئین کنید و لذت ببرید. همچنین می‌تونید روی خرما و پنیر، شیره خرما یا عسل بریزید.


تزئین به شکل گل:

خرما را با دقت تمیز و هسته‌ها رو خارج کنید. به 4، 5 یا 6 قسمت به شکل گل باز کنید. دقت کنید پره‌ها از خرما جدا نشوند. روی هر پر یک بادام پوست کنده قرار دهید. در مرکز گل از شکلات‌های ریز یا مغزی آجیل یا پسته و کنجد و یا یک غنچه گل محمدی استفاده کنید.


برای برگ‌ها خرما را به دو قسمت تقسیم کرده و روی آن به شکل رگبرگ خلال پسته بچینید.

 

تزئین خوشه‌ای یا آناناسی:
برگ‌ها رو با چند برگ مو کوچک، برگ آناناس و یا سایر سبزی‌ها می‌تونید بسازید و چهره‌ی منحصر به فردی به سفره افطارتون ببخشید. این روش برای توپک‌های خرمایی هم قابل استفاده است.

     

 

محصولات مهمانی‌یار مرتبط با این مطلب:
+ ترافل خرما (کلیک)

+رولت خرما(کلیک)

گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦