٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

معرفی جشن دندونی

ممکنه فکر کنید چند روز ناراحتی و سختی، هم برای کودک هم برای والدین، که جشن گرفتن نداره! اما رویش اولین دندان و پیروزی کودک شما بر درد و ناراحتی، می‌تونه دلیل مهمی برای جشن و شادی باشه. در تمام دنیا، رویش اولین دندان نوزادان، نقطه عطفی برای همه‌ی پدر و مادرهاست. چون بعد از این روز، فرزندشون توانایی غذا خوردن مانند بزرگسالان رو کسب می‌کنه.


در روسیه، یک قاشق نقره هدیه‌ای از طرف مادر روحانی، مادربزرگ، پدربزرگ و یا دیگر خویشاوندان نزدیک برای نوزاده. در ارمنستان، نوزاد رو روی زمین میذارن و مخلوطی از دانه‌های مختلف رو که نشانه‌ی رفاه هست، روی سرش می‌ریزن. در بعضی نقاط آفریقا، اولین شخصی که دندان نوزاد رو ببینه و به همه اطلاع بده، باید هدیه‌ای مثل مرغ و یا پول نقد به نوزاد پیشکش کنه. مردم ترکیه در روز جشن، پارچه ای روی زمین قرار میدن و کودک رو روی اون می‌نشونن و به هنگام اذان و با گفتن «بسم الله»، بر سر کودک گندم می ریزن.

 در ایران، این جشن بر اساس آداب و رسوم مردم شهرها و مناطق مختلف، به شکل‌های مختلف برگزار میشه. ولی قاعده‌ی کلی اینه که عده‌ای از نزدیکان و دوستان دعوت میشن و با غذا و شیرینی‌های مرسوم، ازشون پذیرایی میشه.

تم دندونی
یک تم زیبا با طرح دندان انتخاب کنید و تزئین میز و دیوارها رو بر اساس اون انجام بدید. برای پس‌زمینه میز و دیوارها از آویزهای دندونی و همینطور بادکنک‌های با طرح دندان که در بازار موجود هستن، استفاده کنید. می‌تونید از عکس‌های نوزادتان از روز تولد تا الان، برای تزئین میز و دیوارها استفاده کنید.

روی میز از ظرف‌های طرح دندان برای پذیرایی استفاده کنید.

 

آش دندونی
یکی از اصلی‌ترین خوراکی‌هایی که در جشن دندونی سرو میشه، آش دندونیه که با گندم و حبوبات دیگر مثل نخود و لوبیا درست میشه. فلسفه‌ی این آش اینه که باعث میشه دندان‌های نوزاد راحت‌تر و بدون درد رشد کنه و گندمی که توی آش می‌ریزن، سمبل برکت و آرزوی زندگی پر خیر و برکت برای نوزاده.


کیک دندونی
یکی از جذابیت‌های جشن دندونی، کیک با طرح تم دندونیه؛ که رنگش رو می‌تونید متناسب با بقیه تزئینات، سفارش بدین.



گیفت جشن دندونی

یکی از ایده‌های جالب و دوست داشتنی، دادن گیفت (یادبود) به مدعوین جشنه. با دادن یادبودهای کوچیک می‌تونید جشن نوزادتون رو به یادماندنی‌تر کنید. گیفت شما می‌تونه وسیله‌ای مربوط به دندان و یا وسیله‌ای با تم دندان باشه. اگر هم خودتون هنرمندید، گیفت‌های دست‌ساز بسیار دلنشین و جالب توجه‌اند.

 

محصولات مهمانی‌یار مرتبط با این مطلب

+ کیک دندونی (کلیک)

+ کوکی دندونی (کلیک)

+ کاپ‌کیک جشن دندونی هم قابل سفارشه (کلیک).

گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦