٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

جشن روز زن و مادر

نام‌گذاری یک روز از سال به نام مادر، در فرهنگ و ملل مختلف سابقه‌ای طولانی داره و هر ملتی سعی كرده یک روز رو به تجلیل از مقام مادر اختصاص بده و مادری‌کردن رو ارج بگذاره.

در آمریکا و نزدیک به 80 کشور دیگر جهان، دومین یکشنبه ماه مِی رو به‌عنوان روز مادر جشن می‌گیرن. در این روز اغلب صبحانه رو یکی از اعضای خانواده برای مادر در رختخوابش سرو می‌کنه و معمولا برای استراحت‌دادن به مادر، غذا رو در رستوران می‌خورن تا برای یک روز هم که شده، مادر از کارهای روتین خونه معاف بشه. 75 میلیون آمریکایی در این روز غذاشون رو خارج از خونه می‌خورن. 

در ایران باستان، روز اسفندگان، به‌عنوان روز بزرگداشت زن و زمین گرامی داشته می‌شد. (مقارن با پنجم اسفند کنونی). بنا به گفته‌ی ابوریحان بیرونی، اسفندارمَذ، ایزدِ حامی و نگاهبان زنان شوهردوست و پارسا و درستکار بوده و به همین مناسبت این روز، عید زنان تلقی می‌شده و مردان برای گرامیداشت زنان، برای یک روز اون‌ها رو از کار روزانه معاف می‌کردن و بهشون هدیه می دادن و بخشش می کردن.
در دوره‌ی پیش از انقلاب، روز 25 آذر به نام روز مادر نام گذاری شده بود و بعد از انقلاب، امام خمینی روز ولادت حضرت زهرا (س) که علی‌رغم عمر کوتاه، زندگی پربرکت و درخشانی داشتند رو به‌عنوان روز زن و روز مادر در ایران رسمی کرد.

اگرچه هر كشوری با فرهنگ خاص خودش برای انتخاب روز مادر سمبل و دلیلی داره، ولی چیزی که اهمیت داره، قدردانی و تشكر از مقام والای مادره؛ و این روز بهانه‌ایه تا به مادرها بگیم قدردان فداکاری‌ها و زحماتشون هستیم و بهشون ثابت كنیم چقدر دوستشون داریم.

ای دل‌نگران که چشم‌هایت بر در
شرمنده که امروز به یادت کمتر

جز رنج چه بود سهمت از این‌همه عشق؟
مظلوم‌ترین عاشق دنیا! مادر...

میلاد عرفان پور


پیشنهاد ما برای شما اینه که تو این روز عزیز، از مادر یا همسرتون خواهش کنید یک روز استراحت کنن و مهمون شما باشن Wink و این یک روز رو حسابی بهشون رسیدگی و توجه کنید.
برای این کار، می‌تونید رو کمک مهمانی‌یار حساب کنید. Innocent


محصولات مرتبط با این مطلب:

غذای سنتی ایرانی (کلیک)

غذاهای فرنگی (کلیک)

کیک‌ و شیرینی (کلیک)

فینگرفود (کلیک)

گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦