٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

در وصف همبرگر!

تقریبا شكی نیست كه همبرگر اصلیت آلمانی داره. در آلمان رسمه كه بسیاری از غذاها نام شهر محل تولدشون رو یدک می‌كشن. (همبرگر = متعلق به هامبورگ) در قرن نوزدهم زمانی كه مهاجران آلمانی از هامبورگ، به ایالات‌‌متحده مهاجرت كردن، همبرگر رو با خودشون به ایالات‌متحده بردن و در آمریکا و کانادا بود که همبرگر، بزرگ، معروف و جهانی شد. همبرگر تقریباً در تمام کشورها با همین نام نامیده می‌شه؛ بجز در انگلستان و عربستان سعودی که بهش بیف‌برگر یا برگر میگن.

همبرگرها تا الان، نیمی از ساندویچ‌های فروخته شده در جهان را تشکیل دادن و بین ایرانی‌های مشکل‌پسند هم از محبوبیت زیادی برخوردارن و معمولا در صدر غذاهای موردعلاقه‌ی شکموها قرار دارن. برگرها به‌قدری در دنیا محبوب شدن که یک روز در تقویم به عنوان روز جهانی برگر نام‌گذاری شده؛ 28 ماه می یا 7 خرداد.

از دهه 1920 میلادی، پنیر به محبوب‌ترین افزودنی همبرگر تبدیل شد و چیزبرگرها وارد صنعت غذایی شدن. متیو مک کانهی، بازیگر نقش اول فیلم مطرح اینترستلار، نظر جالبی در مورد همبرگر داره: «کسی که همبرگر رو اختراع کرده قطعاً آدم باهوش و جالبی بوده، اما اونی که چیزبرگر رو اختراع کرده واقعاً نابغه بوده!»

 

 



همبرگرها انواع مختلف برای سلیقه‌های مختلف دارن و شاید یکی از رموز موفقیت این ساندویچ، همین موضوع باشه: همبرگر ساده، چیزبرگر، بیکن‌‌برگر (گوشت خالص بیکن)، برگرهای دودی یا اسموکی و...

نکته‌ی جالب دیگه درمورد برگر اینه که لزومی نداره با گوشت قرمز تهیه بشه. چیکن‌برگرها با سینه مرغ کبابی یا سوخاری تهیه میشن و نوعی از برگر هم با فیله‌ی ماهی قزل‌آلا تهیه میشه که به برگر ماهی معروفه. البته برای کسانی که به گوشت جانوران علاقه ندارن یا منع مصرف دارن، سویا برگرها با پروتئین گیاهی وارد بازار شده.

مخلفات همبرگرها هم قابلیت تنوع‌پذیری بالایی دارن. همبرگر رو با گوجه‌فرنگی، خیارشور، كاهو، پیاز و جعفری، كلم سفید خردشده، پیاز حلقه‌ای، انواع پنیر، سس گوجه‌فرنگی، سس مایونز، سس قارچ، قارچ سرخ‌شده و بسیاری چاشنی‌های دیگه سرو می‌كنن. علاوه بر اون، همبرگر رو یک طبقه، دو طبقه، سه‌طبقه و به اشكال و روش‌های گوناگون ارائه می‌شه.

شاید براتون جالب باشه که بدونید رستوران «هونکی تونک» در لندن، گران‌ترین برگر جهان رو به مشتریانش عرضه می‌کنه که در این برگر، از زعفران و خاویار ایرانی استفاده شده.

برگرها با وجود اینکه جزء فست‌فودها به حساب میان و چربی و کالری بالایی دارن، ارزش غذایی خوبی دارن و معمولا سرشار از پروتئین هستن. ولی نباید در مصرف‌شون زیاده‌روی کرد.


محصولات مهمانی‌یار مرتبط با این مطلب:

همبرگر لقمه‌ای (کلیک)
مینی چیزبرگر (کلیک)
همبرگر خانگی (کلیک)
همبرگر هالووینی (کلیک)

گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦