٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

در این اوضاع گرانی چطور مهمانی به‌صرفه برگزار کنیم؟ | قابلمه‌پارتی

شاید شما هم بارها پیش خودتون اعتراف کرده باشید که تو ایران مهمونی دادن یه عذاب الیمه! تمام بار مهمونی روی دوش اون طفلک بخت‌برگشته‌ایه که قصد مهمونی دادن کرده و عده‌ای رو به منزلش دعوت کرده. از دو روز قبل از مهمونی باید بخره و بشوره و بسابه و بپزه و آخر سر هم خسته و ازنفس افتاده بشینه منتظر مهموناش، در حالی که نایی براش نمونده. که چی؟ که قصد کرده اقوامش رو دور هم جمع کنه!  با این شرایط، هیچ آدم عاقلی به فکر مهمونی هفتگی و حتی ماهیانه نمی‌افته و عطاش رو به لقاش می‌بخشه. پس حالا تکلیف چیه؟


حتما شما هم براتون زیاد پیش اومده که دلتون هوای مهمونی و دورهمی کرده باشه، ولی به دلیل بالا و یا بخاطر شرایط اقتصادی‌ یا محدودیت زمانی‌، نتونید مهمونی‌های بزرگ یا حتی دورهمی‌های کوچیک تشکیل بدین و یه بعدازظهر و شب دلچسب رو با اقوام، دوستان و یا همکارانتون سپری کنید. تو این وضعیت باید با دلتنگی و تنهایی بسازید و قید لذتِ گپ‌وگفت و معاشرت رو بزنید و اوقات فراغت‌تون رو تنها در منزل سپری کنید.


اما ما یه پیشنهاد جالب و اقتصادی براتون داریم:


در غرب و کشورهای پیشرفته، رسم جالبی وجود داره به نام پات لاک (Pot Luck) یا همون قابلمه‌پارتی خودمون! داستان از این قراره که وقتی عده ای از افراد بخوان دور هم جمع بشن و مهمونی بدن، یه نفر میزبان میشه. میزبان به بقیه اعلام می‌کنه که چه چیزهایی رو مهیا می‌کنه و بقیه هم به فراخور توان، سلیقه و هنرشون، هرکدوم یه آیتم اعم از غذا، پیش‌غذا، میوه، سالاد، نوشیدنی و یا دسر رو فراهم می‌کنن و همراه خودشون به منزل میزبان می‌برن. و از قبل هم به هم اعلام می‌کنن که من فلان مورد رو تهیه می‌کنم که بقیه به فکر چیزهای دیگه باشن و خوراکی تکراری نیارن. با این کار یه میز بزرگ پر از غذاهای متنوع و خوشمزه می‌چینن که به هیچ‌کس هم فشاری تحمیل نمیشه. با این شیوه، هم ارتباطات افراد بیشتر میشه، هم میزبان زحمت زیادی رو متقبل نمیشه و هم اینکه غذاهای متنوعی رو میشه تجربه کرد.


قابلمه‌پارتی!

 


دیگه وقتشه که ما هم اون مدل مهمونی‌دادن سنتی و کمرشکن ایرانی رو حذف کنیم و مهمونی رو از «عذاب الیم» تبدیل به یه «اتفاق لذت‌بخش مستمر» و هفتگی یا ماهیانه کنیم.
خود شما بنیان‌گذار این رسم جالب و عاقلانه در بین اقوام و دوستانتون باشید؛
همین الان نیت قابلمه‌پارتی کنید، گوشی تلفن رو بردارید و به تک‌تک مدعوین بگید: «آخر هفته منتظرتم... تو چی میاری؟»


قابلمه‌پارتی!


حتما می‌دونید که ما توی مهمانی‌یار می‌تونیم غذاها، پیش‌غذاها، انواع سالاد و کیک و شیرینی، دسرها و فینگرفود های موردنظرتون برای قابلمه‌پارتی رو براتون طبخ و تهیه کنیم و تا قبل از رفتن به مهمونی به دستتون برسونیم! Wink

گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦