٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

بازی های کودکان در جشن های تولد

در کنار تدارکات غذاهای خوشمزه برای بچه‌ها، باید حواسمون به بازی‌هاشون هم باشه که بیشتر بهشون خوش بگذره.

امروز می‌خوایم چندتا بازی رو بهتون معرفی کنیم که هم هزینه ‌بردار نیستن، هم بچه‌ها دوستشون دارن و خیلی سرگرم‌کننده‌ان.

 

پانتومیم

ساده‌ترین توضیح این است که این بازی مشابه همان چیزیست که در برنامه «خندوانه» می‌دیدیم. بهتر است برای جذاب‌تر شدن بازی، آن را به یک رقابت تبدیل کنید. بچه‌ها را به گروه‌های دو یا سه نفره تقسیم کنید. در نوبت هر تیم، یکی از نفرات آن تیم باید بدون هیچ صدایی، یک واژه یا عبارت را بازی کند. بهتر است مدت زمان مشخصی را برای بازی هر نفر مشخص کنید. همچنین برای هر حدس درست عبارت توسط هم‌تیمی‌ها، یک امتیاز اختصاص دهید. این امتیازات را یادداشت کنید تا در نهایت برنده مشخص شود. این شکل رقابت به شدت برای کودکان جذاب است. البته حداقل به ما ایرانی‌ها ثابت شده که برای بزرگ‌ترها خیلی جذاب‌تر است!

پانتومیم

 

توپ داغ

بازی توپ داغ بسیار سرگرم کننده و نشاط آور است. کافیست یک حلقه از مهمانان درست کنید. یک موسیقی نیز پخش نمایید. از یکی شیء مثل توپ  استفاده کنید. هر یک از افراد هنگام پخش موسیقی باید شیء را به دست فرد دیگری بسپارند. کسی که در لحظه قطع شدن موسیقی، شیء دستش باشد تا دور بعدی از بازی کنار می‌رود. در هر دور این روند ادامه می‌یابد تا تنها یک نفر در بازی باقی بماند. او برنده یک دور است.

 توپ داغ


چی تو کیفه؟

یک بازی مبتنی بر حدس و گمان. می‌توانید چند شی‌ء را در یک کیف، کیسه یا نایلون که درونش مشخص نباشد قرار دهید. این اشیاء هر چیزی می‌تواند باشد. قرار است که کودک دست خود را در کیسه کند و شیء را در دست بگیرد، لمس کند و با چرخاندن در دستش حدس بزند که آن شیء چیست. بنابراین در هنگام انتخاب اشیاء میزان سختی یا راحتی حدس زدن آن را در نظر بگیرید.

 چی تو کیفه؟

اسم فامیل

یک بازی سنتی و نام‌آشنای دیگر که مثل گذشته‌ها محبوب نیست. احتمالا کودکانتان از شنیدن اینکه اسم فامیل یک بازی خانوادگی بوده است، تعجب می‌کنند. به حدود سی سال قبل که برگردیم، به یک بازی جالب برمی‌خوریم که شب‌های کم نور خانواده‌ها را دلچسب و شیرین‌تر می‌کرده است. یک بازی بین باسوادهای یک جمع که برخی اوقات بی‌سوادها با آن حضور ذهن اعجاب آورشان، نقش پررنگ‌تری در آن ایفا می‌کردند. یک کاغذ و قلم برای هر فرد آماده کنید تا یک رقابت پر سر و صدا شکل گیرد. هر نفر به نوبت یکی از حروف الفبا را انتخاب می‌کند. حالا همه باید انواع معین شده‌ای از واژه‌ها را که با آن حرف شروع می‌شوند در برگه‌شان بنویسند. اسم، فامیل، شهر، حیوان و غیره. شرح بازی همین قدر ساده است.

اسم فامیل


برای مشاهده لیست غذاهای مهمونی اینجا کلیک کنید

گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦