٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

چطور غذاهای اشتها برانگیز درست کنیم؟

علم رنگ‌شناسی یک مقوله‌ی پیچیده‌ست که حتی در زمینه‌ی درمان یا همون هنردرمانی هم ازش استفاده می‌کنند.

حالا این علم در غذاها هم قابل استفاده است. دقت کردید بعضی غذاها با ترکیب رنگشون، چقدر اشتهای شما رو تحریک می‌کنن؟ یا براتون انگیزه ایجاد می‌کنند که برید اون غذا رو تهیه کنید؟

حتی رنگ بندی‌ها برای رده‌بندی سن‌های بزرگ سال و کودک هم متفاوته. حالا ما می‌خوایم اینجا به بعضی رنگ ها اشاره کنیم و تاثیرشون رو بررسی کنیم.

رنگ قرمز، محرک اشتها

مزاج رنگ قرمز گرم آتشین است و به همین دلیل القاکننده شادی و هیجان بوده و طول موج آن سریع به چشم می‌خورد. میوه‌ها، غذاها یا بسته بندی‌های دارای این رنگ تحریک کننده‌ی خوبِ اشتها به‌ویژه در کودکان است و حتی استفاده از سفره‌های قرمز و نارنجی، بالا برنده سوخت و ساز بدن بوده و اشتهاآور خوبی به شمار می‌رود. این رنگ گرم کننده بدن و محرک جنسی، یاری‌گر هضم غذا، تشدیدکننده احساس گرسنگی و نیرو بخش است.


رنگ نارنجی کودک را بی‌قرار می‌کند

مزاج رنگ نارنجی گرم است و به دلیل درخشندگی و تابندگی فوق‌العاده‌ای که دارد، خود را به چشم تحمیل می‌کند. رنگی پرکشش، پرتحرک و نشاط آور است. نوعی اشتهای کاذب ایجاد می‌کند و می تواند بی اختیار فرد را به تست محصول وا دارد. به همین دلیل انواع پفک‌ها و بسته‌بندی آنها به این رنگ است و باعث بی قراری کودک برای به دست آوردن آن می شود. رنگ نارنجی به سبب تحریک حرارت و فعالیت سیستم گوارشی، مناسب افرادی است که غذای آنها دیر هضم می شود، بالا برنده ضربان قلب و تا حدودی بر فشار خون تاثیر می گذارد.

 

به دام رنگ زرد نیفتید

رنگی خوش‌رو، خوشحال و پرنشاط با مزاجی گرم و خشک است. نگاه را خیلی سریع به سوی خود می کشد. به همراه رنگ نارنجی پرجاذبه شده و رنگ برخی بیسکوئیت ها، اسنک، چیپس، کیک و بسته بندی آنها را تشکیل می‌دهد و بی تامل فرد را به خرید محصول وا می‌دارد. اگر رنگ زرد طلایی باشد جنبه فانتزی داشته و تجمل محصول را نشان داده و بیشتر رنگ بسته بندی شکلات‌های گران‌قیمت را تشکیل می‌دهد.

 

رنگ سبز، القاکننده طعم تلخ و ترش

مزاج این رنگ معتدل و کمی سرد است، اما زود با شما صمیمی می‌شود و سبزی آن امید به زندگی را زیاد می‌کند. بیشتر ترشی‌جات به این رنگ هستند و سبز کاهویی و معمولی القاکننده طعم ترش و سبز زیتونی طعم تلخ را نشان می‌دهد. بهترین رنگ برای التیام اختلالات روحی و تمدد اعصاب بوده و آرامبخش قوی است. از بین برنده خستگی اعصاب، بالا برنده تحمل، خنک‌کننده، مفید برای افراد میگرنی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و تنظیم کننده ضربان قلب و فشار خون است.

 

برای مشاهده غذاهای اشتها اور با ترکیب رنگ های بی نظیر اینجا کلیک کنید


گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦