٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

طرز پخت آش دندونی

آش دندونی یکی از آش های سنتی ایرانی هس که از قدیم مرسوم بوده زمانی که اولین دندون بچه در حال بیرون آمدن از لثه بوده این آش را درست می کردن و معتقد بودن که با خوردن و درست کردن این آش , بقیه دندون های بچه راحتر بیرون میان.
در گذشته این آش را بین همسایه‌ها و فامیل پخش می‌کردن اما در سال‌های اخیر به صورت یه جشن دراومده.خب بریم برا درست کردن یه آش دندونی خوشمزه.با ما همراه باشید و این مقاله رو از دست ندید.

مواد لازم:
گوشت گوسفندی یا گوشت مرغ300 گرم               نخود    یک استکان معمولی          گندم پوست کنده100 گرم       پیاز1 عدد

لوبیا     یک استکان معمولی            عدس     یک استکان معمولی      نمک1 قاشق مرباخوری      زردچوبه1 قاشق مرباخوری

روغن5 قاشق غذاخوری          آب6 لیوان        دارچین1 قاشق مرباخوری 

خب بریم برا دستور پخت این آش خوشمزه:

اول از همه حبوبات رو که شامل: نخود، لوبیا و گندم را شسته و یک روز قبل خیس کرده و 2 الی 3 بار آبشان را عوض کرده تا نفخ شون گرفته شه.

بعد اونا رو داخل قابلمه ای ریخته و 6 لیوان آب روشون بریزین و روی حرارت ملایم گذاشته به مدت 3  ساعت تا خوب نرم بشن.نیم پز که شدن عدس و گوشت مرغ رو که خوب شسته این رو به همراه دارچین و نمک اضافه کنین و هم بزنین.

بعد پیاز رو خلالی خرد کنین و دورن تابه ای با روغن و زردچوبه تفت بدین تا طلایی شن.سپس پیاز داغ رو به قابلمه اضافه کنین و هم بزنین.
این آش را باید زود به زود هم بزنین تا ته نگیره.داخل این آش سبزی نیست ولی میتوانین با نعناع داغ تزیین کنید.

 

خیلیا این روزا به بهونه پخت آش دندونی،اونو تبدیل به یه جشن میکنن که برا خودشون و عزیزاشون هم بشه یه خاطره.ما میتونیم تو این جشن کنارتون باشیم و برا شما یه شب خاطره انگیز رو رقم بزنیم.از دو روز قبل به ما اطلاع بدین تا براتون سفارشاتتون رو ثبت کنیم.کافیه اینجارو کلیک کنید تا محصولات مربوط به جشن دندونی مون رو ببینید.

 

گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦