٠ محصول در سبد خرید شما ثبت شده ٠تومان

طرز تهیه یه شیرینی ساده و خوشمزه

با اینکه این روزها همه جا حرف از کرونا هست ازاین فرصت تو خونه بودن با توجه به اینکه وقت  بیشتری داریم استفاده کنیم و بریم با هم دستور یه شیرینی ساده و البته بسیار خوشمزه روببینیم .شیرینی پزی یه تجربه جالب و جذابه پس با ما همراه باشید تا با دستور یه شیرینی ساده و مواد در دسترس به سادگی در خونه بتونید درستش کنید و از خوردنش لذت ببرید.

 

 

خب مواد لازم برا شیرینی نعلی:

آرد                        170 گرم

پودر قند                   40گرم تقریبا 1/3پیمانه

زرده تخم مرغ             1عدد

روغن صاف یا کره        100گرم

وانیل                          1/4 ق چ

برا تزیین میتونید از پودر پسته،شکلات،پودر ناگیل یا خلال بادام استفاده کنید.

نکته:به جای روغن صاف میتونید روغن جامد رو روی بخار کتری بن ماری کنید و بعد بذارید یخچال تا خودش رو بگیره و در این دستور ازش استفاده کنید.

خب بریم برا طرز تهیه این شیرینی

مرحله اول:قبل از دست بکار شدن ،کره رو تو محیط قرار بدید تا ذوب شه.بعد اونو با پودر قند بمدت 7 دقیقه با همزن خوب بزنید تا حجیم و رنگش روشن شه.

مرحله دوم:حالا زرده رو به همراه وانیل به مواد اضافه می کنیم و 2 دقیقه با دور تند میزنیم.

مرحله سوم:آرد الک شده را کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک هم بزنید.

*به هیچ عنوان با دست ورز ندهید.چون گرمای دست باعث ذوب شدن کره میشه و در نتیجه خمیر روغن میندازه و باعث خشک شدن شیرینی میشه.

*حتما آرد رو کم کم و قاشق قاشق به مواد اضاف کنید چون میزان جذب رطوبت آردها فرق داره.

*قبل از اینکه همه ی آرد رو بریزید یه گلوله از مواد برداشته در دست گرد کنید اگر بدون ترک بود ِیعنی آرد کافی بوده و دیگه آرد اضاف نکنید.

حالا از خمیر مقداری برداشته و گلوله کنید و بعد اونو بصورت نواری خمیر را در دست شکل دهید.بهتره هر بار کمی کف دستتون رو چرب کنید و حین کار روی مواد رو بپوشونید.

 

 

بعد خمیر را با فاصله بصورت نعلی یا اشکی در سینی فر چیده .کف سینی احتیاج به چرب شدن نداره.و حالا اونو درفر از قبل گرم شده با دمای160-170 درجه بمدت 12 الی نهایت 15 دقیقه قرار بدهید.

حالا نکات بعد از پخت

*وقتی شیرینی ها پخت کمی اجازه دهید که سرد شود و بعد از سینی خارج کنید.بعد از خنک شدن انتهای شیرینی ها رو در شکلات آب شده و سپس در پودر پسته یا نارگیل یا خلال بادام بزنید.

این میزان مواد به شما حدود 28تا 30 عدد شیرینی بسته به سایز به شما میده. این شیرینی در ظرف در بسته بمدت دو هفته در یخچال و به شرط استفاده از روغن صاف قنادی بمدت یکماه در خارج یخچال ماندگاری داره.

گفتگو آنلاین در واتس آپ
تماس: ٠٩١٧٢١٥٤٠٠٦